Last Updated:

ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۷

فرمون

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرد. طبق این گزارش ایساکو در رتبه اول و پاکرو یدک در رتبه آخر رده‌بندی قرار گرفته است.

به گزارش فرمون به نقل از ایسنا، براساس گزارش منتشر شده از ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای سواری عرضه شده در سال ۱۳۹۷؛ در گروه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروی دارای بیش از ۱۰ نمایندگی مجاز، ایساکو رتبه اول رده‌بندی را کسب کرده است.

پس از آن سایپا یدک (پارس‌خودرو) در رتبه دوم، سایپا یدک ( سایپا) در رتبه سوم، بهمن موتور در رتبه چهارم، ایرتویا در رتبه پنجم، مدیران‌خودرو در رتبه ششم، رامک‌ یدک در رتبه هفتم، جهان‌نوین آریا در رتبه هشتم، بم خودرو در رتبه نهم، نگین‌ خودرو در رتبه دهم، اطلس خودرو در رتبه یازدهم، کارمانیا در رتبه دوازدهم، آرین موتور پویا در رتبه سیزدهم، آسان موتور در رتبه‌ چهاردهم و جیلران‌موتور در پانزدهم و آخر رده‌بندی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو قرار گرفته‌ است.

[irp posts="5883" name="بی توجهی خودروسازان چینی به خدمات پس از فروش در ایران"]

همچنین در گروه شرکت‌های دارای کمتر از ۱۰ نمایندگی مجاز نیز شرکت پرشیا خودرو در رتبه اول این گروه قرار دارد. پس از آن شرکت ستاره ایران در رتبه دوم، افرا موتور در رتبه سوم، ماموت خودرو در رتبه چهارم، آلفا موتور در رتبه پنجم، معین موتور در رتبه ششم، مدیاموتورز در رتبه هفتم، آرین موتور تابان در رتبه هشتم، نیرو خودرو آسیا در رتبه نهم، پرستوی آبی ارگ در رتبه دهم و پاکرو یدک در رتبه یازدهم و آخر این رده‌بندی قرار گرفته‌ است.

شرکت صنعت خودرو آذربایجان نیز به دلیل عدم گستردگی شبکه خدمات پس از فروش متناسب با آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در رده‌بندی کلی قرار نگرفته است و خودروسازی سینا به سبب عدم وجود اطلاعات در رابطه با برخی شاخص‌های ارزیابی، در رده‌بندی کلی قرار نمی‌گیرد.