اطلاعات و مشخصات فنی ام وی ام 315 به همراه قیمت
ام وی ام 315 - MVM 315 یکی از پرفروشترین محصولات گروه صنعتی مدیران خودرو و در عین حال جزو قدیمیترین محصولات در حال تولید این شرکت است که با نام چری فالوین 2 در بازارهای جهانی شناخته میشود و نخستین بار در سال 2009 در سبد محصولات شرکت چری قرار گرفته است.
ام وی ام 315 از سال 1391 در بازار ایران عرضه شد و شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفت آن را روانه بازار کرد. ام وی ام 315 در روزهای اول به صورت سدان و هاچ بک تولید میشد، اما اخیرا مدیران خودرو فقط نسخه هاچ بک آن را تولید و به بازار عرضه میکند.
در این مطلب قصد داریم که امکانات، مشخصات و همچنین مزایا و معایب این خودروی چینی را بررسی کنیم و در انتها به قیمت و طرق دستیابی به قیمت واقعی این خودرو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری
ام وی ام 315 از سال 2009 در سبد محصولات شرکت چری قرار گرفته است؛ به همین دلیل نباید طراحی مدرنی را برای ظاهر این خودرو انتظار داشته باشید. هرچند شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفتی از این خودرو را تولید کرد تا کمی ظاهر آن ارتقا پیدا کند. از این رو نسخه فیس لیفت ام وی ام 315 نسبت به نسخههای قبلی در بخشهای چراغهای جلو، جلوپنجره و سپر تغییرهای کاملی را تجربه کرده است. در عقب خودرو نیز فقط گرافیک داخلی چراغها و بخشهایی از سپر تغییر کرده است.
شرکت مدیران خودرو برای فروش بیشتر، نسخه ام وی ام 315 اسپورت را در سال گذشته تولید و در دو نسخه لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه کرد. این مدل دارای پوششهای پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقرهایرنگ در زیر سپرها و ریلهای روی سقف بوده و نمای ظاهری خودرو به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. در مجموعه خودرو ام وی ام 315 ظاهر سادهای دارد که البته با اندکی تغییرات وضعیت آن بهتر از قبل شده است.
طراحی داخلی
در نسخههای قبل از فیس لیفت، طرح داشبورد ام وی ام 315 قدیمی بود، اما شرکت چری و مدیران خودرو در نسخه فیس لیفت، داشبورد کاملا جدیدی را برای آن در نظرگرفتهاند که طرح زیباتری دارد. هرچند مواد اولیه و متریال داخلی این خودرو دارای کیفیت پایینی بوده و جنس داشبورد و رو دریها پلاستیک خشک و بیکیفیت است که نسبت به قیمت آن، یک نقطه ضعف محسوب میشود. این خودرو در شرکت چری با تریم داخلی دو رنگ تولید میشود، اما شرکت مدیران خودرو فقط تریم داخلی مشکی که کمی خستهکننده به نظر میرسد را به بازار عرضه میکند.
از سویی غربیلک فرمان نیز از فرم و طرحی قدیمی بهره میبرد که در مقایسه با محصولات قدیمی ایران خودرو مثل پژو پارس نیز در وضعیت بدتری قرار دارد. گفتنی است مدل اسپورت این خودرو به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز است که به عنوان جزو مزایای کابین محسوب میشود.
مشخصات فنی
خودرو ام وی ام 315 به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است که قدرتی معادل 107 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتنمتر تولید میکند. از این رو قدرت این خودرو معادل یک موتور TU5 پژو خواهد بود. قدرت تولید شده از موتور این خودرو به کمک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخها منتقل میشود.
شاید در ظاهر، قدرت این موتور در سطح خوبی قرار داشته باشد، اما در واقعیت چندان عملکرد خوبی را ارائه نمیدهد و این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 15 ثانیه طی میکند و کشش آن ضعیف است. همچنین ام وی ام 315 پیش از نسخه فیس لیفت با مشکلاتی چون داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه مواجه بود که این مشکل در نسخه فیس لیفت حل شده است.
1396 | مدل |
چین، مونتاژ ایران | کشور سازنده |
مشخصات پیشرانه | |
4 سیلندر خطی 16 سوپاپ | موتور |
1497 سیسی | حجم موتور |
107 اسب بخار در دور موتور 6000 | قدرت |
140 نیوتنمتر در دور موتور 4500 | گشتاور |
دستی 5 سرعته | گیربکس |
دیفرانسیل جلو | انتقال نیرو |
ابعاد و وزن | |
4188 میلیمتر | طول |
1686 میلیمتر | عرض |
1480 میلیمتر | ارتفاع |
2527 میلیمتر | فاصله بین دو محور |
1210 کیلوگرم | وزن خالص |
185/60 R15 | ابعاد چرخها |
سرعت و شتاب | |
170 کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
سوخت و آلایندگی | |
6.5 لیتر در هر صد کیلومتر | مصرف سوخت ترکیبی |
یورو 4 | استاندارد آلایندگی |
50 لیتر | حجم باک بنزین |
امکانات | |
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسهای مجهز به ABS و EBD، ایربگ سرنشینان جلو، چراغ ترمز سوم، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم هشدار سرقت | امکانات ایمنی |
تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، ناوبری فارسی، سیستم مالتیمدیا با MP3 و USB و بلوتوث، شش بلندگو، کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، کیت اسپورت بدنه، سیستم مدیریت پیمایش، سنسور دنده عقب، صندلیهای چرمی، رینگ اسپورت آلومینیومی، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینههای جانبی، بالابر برقی شیشههای جلو و عقب، گرمکن شیشه عقب | امکانات رفاهی |
تجهیزات و امکانات:
تجهیزات و امکانات | |
ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ABS - EBD | ترمز و پایداری |
کیسه هوا برای سرنشینان جلو | کیسه هوا |
قابلیت پخش MP3 – ورودی USB و AUX – مجهز به 6 بلندگو | سیستم صوتی |
چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ سوم ترمز – تنظیم صندلی جلو در 4 جهت – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک – تنظیم برقی آینه های جانبی – شیشه های بالابر برقی برای 4 درب | دیگر تجهیزات |
مصرف سوخت
با توجه به این موضوع که هر سال قیمت سوخت و بهخصوص بنزین در کشورمان افزایش مییابد، مصرف سوخت خودرو یکی از دغدغههای خریداران محسوب میشود که به آن توجه زیادی دارند. امویام ۳۱۵ به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر سوخت مصرف میکند که نسبت به محصولات مشابه دیگر، مصرف سوخت مناسب و خوبی محسوب میشود.
معایب و مزایای Mvm 315
معایب: با توجه به قیمت ام وی ام 315، کیفیت پایین متریال به خصوص در کابین به عنوان یکی از معایب بزرگ این خودرو محسوب میشود. حتی این خودرو در تستهای سازمان بازرسی کیفیت ایران نیز فقط امتیاز 2 ستاره را کسب کرده است. همچنین قیمت خودروهای چینی نو و دستدوم با هم بسیار متفاوت است و مالکان آنها برای فروش این خودرو با مشکل مواجه میشوند. از سایر معایب این خودرو میتوان شتابگیری و کشش ضعیف، غربیلک فرمان قدیمی و سیستم تهویه دستی اشاره کرد. فهرستی از معایب این خودرو در زیر آمده است:
1- کیفیت ساخت پایین 2- بازار دست دوم بسیار ضعیف 3- موتوری ضعیف و کم جان 4- دید عقب نسبتاً ضعیفی دارد 5- کابین پر سروصدا 6- خدمات پس از فروش ضعیف 7- گیربکس نه چندان خوب
مزایا mvm315
طول این خودرو هاچ بک فقط 4 متر است، اما فضای داخلی بسیار مناسب و جاداری را برای سرنشینان فراهم میکند و از این حیث نسبت به پژو 206 در جایگاه بالاتری قرار میگیرد. طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام 315 فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفتهاند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب میشود.
این خودرو از تعلیق بسیار نرمی برخوردار است که با توجه به شرایط جادههای ایران، نقطه قوت بسیار مهمی برای این خودرو خواهد بود. هرچند همین تعلیق نرم به هندلینگ خودرو آسیب میرساند و در پیچها این مورد به خوبی احساس میشود، اما چسبندگی مناسب تا حدودی این ضعف را پوشش داده است.
تجربه رانندگی
اولین نکته ای که پس از نشستن پشت فرمان MVM 315 و شروع حرکت با این خودرو نظر ما را به خود جلب مینماید، نرمی زیاد فرمان این خودرو است. البته کمی گنگ عمل میکند و از دقت کافی برخوردار نیست.
همچنین دنده ها نیز با وجود ارتقا نسبت به نسخه اولیه (غیر فیس لیفت)، چندان دقیق عمل نمیکند. شتاب اولیه این خودرو چندان هیجان برانگیز نیست و در حد و اندازه های خودروی پژو 206+(207) احساس میشود.
در تست های انجام شده، میزان شتاب این خودرو در حدود 14.5 ثانیه برآورد شده است. شتاب ثانویه این خودرو در قیاس با پژو 207، به دلیل سنگین تر بودن ضرایب دندههای 4 و 5 در گیربکس 207، آهسته تر بوده و 207 عملکرد بهتری در سبقت گیریها از خود نشان داده است.
سیستم تعلیق نسبتا نرم باعث شده تا شاهد سواری آرامش بخشی از این خودرو باشیم. اما در عوض هندلینگ خودرو کمی در این بین دچار نقصان شده و حین عبور از پیچها شاهد حرکت گهواره ای در خودرو هستیم.
البته میزان چسبندگی چرخها به سطح زمین در حد کافی بوده و از این نظر چندان جای نگرانی نیست. در نهایت MVM 315 میتواند نقش یک هاچبک نسبتا نرم و اقتصادی را برای خانوادههای کم جمعیت ایرانی بازی کرده و آنها را از سواری آرام خود محظوظ نماید.
رقبا و محصولات مشابه
MVM 315 با توجه به رده قیمتی و کلاس بدنهای که از آن برخوردار است، بایستی پنجه در پنجه حریفانی همچون: تندر 90، برلیانس H320 و H330، پژو 207، لیفان ایکس50، دنا پلاس، BYD F3 و پژو 206 اتومات، بیاندازد.
قیمت و شرایط فروش
در بازار پر التهاب این روزها پیدا کردن به قیمت واقعی خودرو کمی سخت شده است اما شما می توانید با استفاده از ویژگی قیمت گذاری خودرو در نرم افزار فرمون به راحتی قیمت روز این خودرو را مشاهده کنید. قیمت گذاری در فرمون بر اساس مدل، سال و تنوع مدل، رنگ، کیلومتر کارکرد، بیمه و تخفیف، قسمتهای رنگ شده یا تعویض شده خودرو انجام می شود. برای دانلود فرمون روی لینک زیر کلیک کنید.